Här finns information till dig som hyr en bostad eller en lokal av oss

Serviceanmälan

Har du problem med något i din lägenhet? Har du upptäckt ett fel i tvättstugan eller i något annat allmänt utrymme? Då ska du fylla in en serviceanmälan direkt till oss.

Serviceanmälan

Har du problem med något i din lägenhet? Har du upptäckt ett fel i tvättstugan eller i något annat allmänt utrymme? Då ska du fylla in en serviceanmälan direkt till oss.

Här hittar du våra vanligaste frågor och svar

FAQ

ORDNINGSREGLER

 

Vi vill erbjuda våra hyresgäster ett trevligt, fräscht och säkert boende. Därför har vi utarbetat ett par ordningsregler för vad som ska gälla.

Med sunt förnuft kommer man dock långt så i första hand ber vi er använda er av detta.

Tänk på att inte störa dina grannar med musik, Tv eller annan högljuddhet efter kl. 22:00 på vardagar och kl 23.00 på helger.

Om du har fest, informera dina grannar och be om deras överseende. Uppträd så att grannar och den närmaste omgivningen inte störs.

Undvik att gå med hårda skor inne. Ljudet fortplantas till övriga delar av huset.

Ytterdörren skall stängas varsamt.

Spola inte stora mängder vatten sent på kvällen eller tidigt på morgonen.

Respektera rökförbud direkt utanför din dörr, eftersom röklukten går in i dina grannars lägenheter.

Skaka inte mattor och andra föremål från balkong eller fönster. Grannen under kanske är på sin balkong eller har ett fönster öppet.

Balkonglådor och vädringsräcken skall sättas upp på balkongens insida.

Katt- och hundägaren får inte släppa ut sina djur utan tillsyn. Katten kan tex vara kopplad när den är ute.

Mata inte fåglar, då de skräpar ner och kan locka till sig råttor.

Du får inte grilla på balkongen med kol/briketter/gasol eller liknande.

Placera inte föremål i portgång, vinds- eller källargång.

Sopor skall sorteras och hushållsavfall skall inte placeras direkt utanför dörren utan slängas direkt i soptunnan.

Alla former av spabad/pooler är förbjudet.

Det är inte tillåtet att göra åverkan på fasad eller balkongräcket. Rådfråga alltid med din hyresvärd vid önskade förändringar.

ORDNINGSREGLER

 

Vi vill erbjuda våra hyresgäster ett trevligt, fräscht och säkert boende. Därför har vi utarbetat ett par ordningsregler för vad som ska gälla.

Med sunt förnuft kommer man dock långt så i första hand ber vi er använda er av detta.

Tänk på att inte störa dina grannar med musik, Tv eller annan högljuddhet efter kl. 22:00 på vardagar och kl 23.00 på helger.

Om du har fest, informera dina grannar och be om deras överseende. Uppträd så att grannar och den närmaste omgivningen inte störs.

Undvik att gå med hårda skor inne. Ljudet fortplantas till övriga delar av huset.

Ytterdörren skall stängas varsamt.

Spola inte stora mängder vatten sent på kvällen eller tidigt på morgonen.

Respektera rökförbud direkt utanför din dörr, eftersom röklukten går in i dina grannars lägenheter.

Skaka inte mattor och andra föremål från balkong eller fönster. Grannen under kanske är på sin balkong eller har ett fönster öppet.

Balkonglådor och vädringsräcken skall sättas upp på balkongens insida.

Katt- och hundägaren får inte släppa ut sina djur utan tillsyn. Katten kan tex vara kopplad när den är ute.

Mata inte fåglar, då de skräpar ner och kan locka till sig råttor.

Du får inte grilla på balkongen med kol/briketter/gasol eller liknande.

Placera inte föremål i portgång, vinds- eller källargång.

Sopor skall sorteras och hushållsavfall skall inte placeras direkt utanför dörren utan slängas direkt i soptunnan.

Alla former av spabad/pooler är förbjudet.

Det är inte tillåtet att göra åverkan på fasad eller balkongräcket. Rådfråga alltid med din hyresvärd vid önskade förändringar.

Akuta ärenden är:

  • Helt strömlös lägenhet (efter kontroll av säkring och jordfelsbrytare)
  • Helt strömlös tvättstuga
  • Genomslag Entrédörr
  • Genomslag lägenhetsfönster
  • Entrédörr som gått i baklås
  • Nyckel fast i lås
  • Nyckel som gått av i lås
  • Upplåsning dörr fastighet (vid borttappad nyckel debiteras en kostnad)
  • Störande grannar, hög musik, skrik och bråk
  • Ingen tv-bild i hela fastigheten
  • Tvätt fast i fastighetsmaskin
  • Stopp i avloppsstam med stigande vatten
  • Stopp i toalett endast en toalett
  • Avsaknad av kall eller varmvatten
  • Pågående vattenläckage
  • Översvämning
  • Avsaknad av värme i samtliga rum

Trasig kyl/frys, avsaknad av el i delar av lägenheten eller dålig värme är EJ ett akut fel.

Akuta ärenden är:

  • Helt strömlös lägenhet (efter kontroll av säkring och jordfelsbrytare)
  • Helt strömlös tvättstuga
  • Genomslag Entrédörr
  • Genomslag lägenhetsfönster
  • Entrédörr som gått i baklås
  • Nyckel fast i lås
  • Nyckel som gått av i lås
  • Upplåsning dörr fastighet (vid borttappad nyckel debiteras en kostnad)
  • Störande grannar, hög musik, skrik och bråk
  • Ingen tv-bild i hela fastigheten
  • Tvätt fast i fastighetsmaskin
  • Stopp i avloppsstam med stigande vatten
  • Stopp i toalett endast en toalett
  • Avsaknad av kall eller varmvatten
  • Pågående vattenläckage
  • Översvämning
  • Avsaknad av värme i samtliga rum

Trasig kyl/frys, avsaknad av el i delar av lägenheten eller dålig värme är EJ ett akut fel.

Om du tappat bort ditt parkeringskort och vi behöver skicka ut ett nytt debiteras du 500kr.

Vid kontrollavgift (parkeringsböter) ber vi dig att kontakta Aimo Park i första hand då det är dom som utför kontrollerna.

Om du tappat bort ditt parkeringskort och vi behöver skicka ut ett nytt debiteras du 500kr.

Vid kontrollavgift (parkeringsböter) ber vi dig att kontakta Aimo Park i första hand då det är dom som utför kontrollerna.

Uppsägning av lägenhet eller parkering skickas via mejl till emelie@eafastigheter.se
Där skriver du att du vill säga upp ditt hyreskontrakt, datum, ditt namn, din adress och ditt lägenhetsnummer.

Uppsägningstiden är enligt hyreslagen 3 månader, uppsägningsmånaden är oräknad.

Uppsägning av lägenhet eller parkering skickas via mejl till emelie@eafastigheter.se
Där skriver du att du vill säga upp ditt hyreskontrakt, datum, ditt namn, din adress och ditt lägenhetsnummer.

Uppsägningstiden är enligt hyreslagen 3 månader, uppsägningsmånaden är oräknad.

Det är okej att använda elgrill så länge du inte stör dina grannar.

Det är inte tillåtet att använda kol eller gasolgrill på balkong och uteplats. Grillning med kol eller gasol ska ske minst 5 meter ifrån fastigheten. 

Det är okej att använda elgrill så länge du inte stör dina grannar.

Det är inte tillåtet att använda kol eller gasolgrill på balkong och uteplats. Grillning med kol eller gasol ska ske minst 5 meter ifrån fastigheten. 

Har du tappat bort din lägenhetsnyckel så debiteras du för byte av lås.

Behöver vi eller jouren åka ut och öppna din lägenhet debiteras du för utryckningen.

1500kr måndag-fredag 07.00-16.00

2500kr kvällar och helger.

Har du tappat bort din lägenhetsnyckel så debiteras du för byte av lås.

Behöver vi eller jouren åka ut och öppna din lägenhet debiteras du för utryckningen.

1500kr måndag-fredag 07.00-16.00

2500kr kvällar och helger.

Det är under inga omständigheter tillåtet att göra hål i väggarna i badrummet. Fråga din fastighetsskötare om hjälp.  

I övriga utrymmen är det tillåtet att sätta upp tavlor eller liknande så länge man inte använder mollyplugg eller liknande som är svåra att återställa.

Det är under inga omständigheter tillåtet att göra hål i väggarna i badrummet. Fråga din fastighetsskötare om hjälp.  

I övriga utrymmen är det tillåtet att sätta upp tavlor eller liknande så länge man inte använder mollyplugg eller liknande som är svåra att återställa.

Har du en fråga?

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna. Vill du hellre prata med oss får du gärna ringa.

Hittar du inte det du söker?

Hör av dig till oss via mail eller telefon.

Hittar inte det du söker?​​

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna. Vill du hellre prata med oss får du gärna ringa.​​

Serviceanmälan

Information

Vi är måna om att du ska ha en så trivsam boendemiljö som möjligt. Här kan du göra en felanmälan om det är något du inte tycker fungerar som det ska i din lägenhet eller lokal. Ange lägenhetsnummer i felanmälan. Om du har egen ingång eller lokal, skriver du istället 0000.

Vår ambition är att återkomma till dig i ärendet inom 24h men vid hög arbetsbelastning och beroende på ärendets art kan svar dröja.

AKUTA ärenden som inte kan vänta tills nästa dag, såsom fritt flödande vatten, rings in till Securitas på nummer: 010-470 51 84

EA Fastigheter har telefontid för övriga ärenden tisdagar & torsdagar mellan kl 8.00-11.00: 073 388 90 20

Intresseanmälan

Om vi inte har någon lägenhet eller lokal som passar får du gärna här skicka en generell intresseanmälan till oss.